Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz. Jednak wbrew pozorom, wcale nie oznacza to, że każda firma ma obowiązek posiadania strony internetowej. W wielu przypadkach posiadanie strony można sobie darować, chociaż w zdecydowanej większości taka wizytówka pomaga. W naszym interesie jest napisać, że oczywiście musisz ją mieć, jednak wcale tak nie uważamy.
Spis treści
To inwestycja
Jesteś jedyny, wyjątkowy i niepowtarzalny. Twoja firma i Twoja strona internetowa też powinna taka być. Decyzja o posiadaniu (bądź nie) internetowej wizytówki w postaci strony www, to jedna z wielu decyzji biznesowych, które musisz podjąć świadomie, analizując zarówno zalety, jak i wady tego rozwiązania. Ten artykuł kierujemy głównie do właścicieli małych firm, często na początku drogi rozwoju. Postaramy się przybliżyć plusy i minusy, napiszemy nasze zdanie, a decyzja i tak należy do Ciebie
Zalety posiadania strony
Tania reklama. W 2018 r. (według GUS) odsetek osób korzystających z Internetu wyniósł 77,5%. Wobec tej liczby nie sposób przejść obojętnie – biorąc pod uwagę cenę wykonania strony, jej potencjalny zasięg oznacza olbrzymie możliwości dotarcia do potencjalnych Klientów.
Budowanie wizerunku. Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Profesjonalna strona internetowa potrafi w oczach potencjalnych Klientów z małej, jednoosobowej firmy, uczynić dużą i uznaną markę.
Wzbudzanie zaufania. Z naszych wieloletnich doświadczeń zarówno w biznesie, jak i z perspektywy bycia klientem, jednoznacznie wynika, że firmy, których chociażby po nazwie nie można znaleźć w Google od razu budzą podejrzenie. Ludzie bardzo często szukają informacji o firmie, z którą mają nawiązać współpracę. Dotyczy to nie tylko relacji biznesowych, ale także pracowniczych, gdy rozważają zatrudnienie w danej firmie.
Funkcja informacyjna. Dobrze przygotowana strona, zawierająca możliwie dużo szczegółowych informacji o usługach i produktach oferowanych przez daną firmę jest nie tylko wartościowym źródłem informacji dla klientów, ale także skraca długość jego obsługi. Odpowiadanie po raz kolejny na to samo pytanie lub tłumaczenie czegoś nie dość, że zajmuje czas i odciąga od innych czynności, to czasami także działa bardzo deprymująco. Skierowanie Klienta do strony, gdzie wszystko jest idealnie i szczegółowo wytłumaczone bywa w takich sytuacjach wybawieniem.
Wzrost sprzedaży. Ludzie są wzrokowcami i podobno kupują oczami. Jesteśmy zdania, że ładna, estetyczna i funkcjonalna strona przekłada się na wyniki sprzedaży produktów lub usług.
Nieograniczone możliwości. Wyłącznie własna wyobraźnia stanowi ograniczenie w funkcjonalności strony (chociaż czasami także są to kwestie finansowe). Rozwijanie biznesu to często podejmowanie się wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Tak samo jest ze stronami internetowymi, gdzie możemy poprzestać na wizytówce, ale także utworzyć sklep internetowy, zintegrować go z hurtownią w której się zaopatrujemy. Budować ciekawe formularze, osadzać filmy, mapy, broszury, cenniki, poradniki i mnóstwo innych ciekawych rozwiązań.
Możliwości marketingowe. Punkt ostatni na naszej liście zalet, ale wcale nie najmniej ważny. Uzupełnia on punkt 1 od którego jest zdecydowanie ważniejszy. Za pośrednictwem Internetu i strony www zyskujemy możliwości dotarcia to setek tysięcy potencjalnych Klientów. Narzędzia służące go tego celu są nieporównywalnie lepsze, skuteczniejsze i prawdopodobnie o wiele tańsze niż tradycyjny marketing. Jak zmierzyć skuteczność reklamy w lokalnej gazecie, albo powieszenie banera u kogoś na płocie, za który często słono płacimy? Internet nie ma ograniczeń terytorialnych, za to posiada mnóstwo ciekawych rozwiązań – pozycjonowanie, reklama płatna, remarketing, e-mail marketing itd. Co ważne, efekty każdego działania można zmierzyć i ocenić jego skuteczność oraz na żywo wprowadzić korekty podjętych działań.