Kampanie reklamowe

Linki sponsorowane, kampanie Google Ads & Facebook Ads

Reklama sponsorowana to doskonałe narzędzie do uzupełnienia podejmowanych przez firmę działań związanych z marketingiem internetowym.

Sieci reklamowe posiadają olbrzymie możliwości konfiguracji reklam, a także mierzenia ich skuteczności. Z uwagi na olbrzymią elastyczność możliwych działań reklamowych i możliwościami optymalizacji kampanii sprawia, że internauci coraz chętniej klikają w linki sponsorowane. Dzieje się zarówno głównie z dwóch powodów. Po pierwsze, względu na możliwość targetowania, co sprawia że reklama pojawia się w momencie gdy użytkownik szuka interesującego go produktu lub usługi. Po drugie, oznaczenie reklam jest coraz bardziej dyskretne i coraz ciężej je odróżnić od treści nie-sponsorowanych.

Dlatego właśnie coraz więcej firm decyduje się uzupełnienie tradycyjnych metod marketingu internetowego o reklamę w sieciach reklamowych takich jak Google Ads (dawniej AdWords) czy Facebook Ads (reklamy na facebooku). Obecnie obserwuje się trend równoległego stosowania pozycjonowania wraz z linkami sponsorowanym, chociaż częste są także przypadki podejmowania wyłącznie jednego z tych dwóch działań – albo pozycjonowanie, albo reklama.

Google Ads (adwords)

Reklama w google jest bardzo wygodna dla każdej firmy, niezależnie od jej rozmiaru, głównie z uwagi na elastyczny model rozliczeń – wydajesz tyle ile chcesz. Zasada działania nieco przypomina telefon na kartę, który możemy doładować dowolną kwotą. W Google Ads sami decydujemy o limicie wydatków (np. dziennych lub miesięcznych) i w miarę potrzeb możemy modyfikować te wartości. Płacimy zaś tylko za osiągnięcie konkretnego wyniku, czyli na przykład gdy ktoś kliknie w reklamę i odwiedzi stronę www lub zadzwoni do Twojej firmy.

Jedną z największych zalet Google Ads są olbrzymie możliwości konfiguracji reklam. Można ustalić na przykład jaki będzie cel reklamy (np. zwiększenie liczby telefonów do firmy lub większa liczba wizyt na stronie internetowej). System reklamowy pozwala także precyzyjnie określić zasięg reklamy, aby na przykład nie wyświetlać usług fryzjerskich z Wołomina osobom z Pruszkowa. Możliwości są jednak jeszcze szersze – reklamę można skierować nie tylko geograficznie, ale także biorąc pod uwagę dane demograficzne, np. gdy usługi firmy są przeznaczone dla grupy klientów, możliwą do określenia według płci, wieku, statusu rodzicielskiego itd.

Reklamę coraz trudniej odróżnić. Aktualnie linki sponsorowane zajmują przeważnie od 1 do 4 pierwszych wyników. Później wyświetlane są wyniki z Map Google (zazwyczaj 3 pozycje), a dopiero później naturalne wyniki wyszukiwania (tzw. organiczne). Wygląd strony wyszukiwania Google ostatnio się zmienił na korzyść wyświetlania reklam, które są oznaczane bardziej dyskretnie. Na urządzeniach mobilnych już zniknął wyraźny zielony boks, który zastąpił pogrubiony napis „reklama”. W najbliższym czasie należy się spodziewać podobnego zabiegu w prezentacji strony wyszukiwania na komputerach. Coraz lepsza ekspozycja linków sponsorowanych zdecydowanie przemawia na korzyść inwestowania w ten typ reklamy.

Reklama na Facebooku (FB Ads)

W wielu branżach doskonałym wyborem okazuje się wykorzystanie sieci reklamowej firmy Facebook. Tym bardziej, że liczba aktywnych użytkowników tej platformy społecznościowe na początku 2019 wyniosła na całym świecie 2 mld 320 mln użytkowników miesięcznie (w Europie 381 mln). Podobnie jak w przypadku reklamy w Google, na FB istnieją szerokie możliwość sprecyzowania grupy docelowej według rozmaitych parametrów związanych z demografią, lokalizacją, zainteresowaniami czy zachowaniami (targetowanie).

Jeśli reklamy Google Ads jak czy też Facebook Ads mają być skuteczne, to warto zlecić ich prowadzenie doświadczonym specjalistom. Prawidłowe ich prowadzenie wymaga ciągłego monitoringu i ulepszania przygotowanych kampanii reklamowych. Aby inwestycja w ten typ reklamy był jak najbardziej opłacalny trzeba nieustannie optymalizować podejmowane działania w zakresie budżetu, rodzaju kreacji i targetowania. Zapraszamy do współpracy.

KONTAKT